Nog even snel dat ene mailtje beantwoorden..

Gepubliceerd op 30 januari 2025 om 10:35

𝘦𝘯 𝘷𝘰𝘰𝘳 𝘫𝘦 𝘩𝘦𝘵 𝘸𝘦𝘦𝘵 𝘣𝘦𝘯 𝘫𝘦 𝘸𝘦𝘦𝘳 𝘢𝘭𝘴 𝘭𝘢𝘢𝘵𝘴𝘵𝘦 𝘸𝘦𝘨...

Veel support-proffesionals voelen een constante druk om "𝘩𝘦𝘵 𝘸𝘦𝘭 𝘦𝘷𝘦𝘯 𝘰𝘱 𝘵𝘦 𝘭𝘰𝘴𝘴𝘦𝘯", terwijl managers zich vaak niet realiseren hoeveel extra werk dat met zich meebrengt. Kleine taken stapelen zich op en voor je het weet, zit je ‘s avonds nog achter je laptop.

Het probleem? 𝗢𝗻𝘇𝗶𝗰𝗵𝘁𝗯𝗮𝗿𝗲 𝘄𝗲𝗿𝗸𝗱𝗿𝘂𝗸. Taken die op de achtergrond plaatsvinden en als vanzelfsprekend worden gezien, blijven vaak onder de radar. Het gevolg? Frustratie, misverstanden en soms zelfs uitval.

𝗛𝗼𝗲 𝗱𝗼𝗼𝗿𝗯𝗿𝗲𝗲𝗸 𝗷𝗲 𝗱𝗶𝘁? 𝘉𝘦𝘨𝘪𝘯 𝘮𝘦𝘵 𝘩𝘦𝘵 𝘨𝘦𝘴𝘱𝘳𝘦𝘬. Maak duidelijk waar je tegenaan loopt en wat je nodig hebt. Vaak is het al een enorme winst als je inzichtelijk maakt wat er allemaal speelt. Mensen zijn zich er simpelweg niet altijd van bewust.

Daarnaast helpt het om je 𝘸𝘰𝘳𝘬𝘭𝘰𝘢𝘥 𝘻𝘪𝘤𝘩𝘵𝘣𝘢𝘢𝘳 𝘵𝘦 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘯. Denk aan een eenvoudige takenlijst of een kort wekelijks overleg waarin je bespreekt waar je mee bezig bent. Hoe meer inzicht je team krijgt in jouw werk, hoe beter jullie samen kunnen prioriteren.

En misschien wel de belangrijkste stap: 𝘥𝘶𝘳𝘧 𝘫𝘦 𝘨𝘳𝘦𝘯𝘻𝘦𝘯 𝘢𝘢𝘯 𝘵𝘦 𝘨𝘦𝘷𝘦𝘯. Niet alles hoeft nú. Door duidelijk aan te geven wat haalbaar is, houd je controle over je eigen werkdruk én blijft de samenwerking gezond.

Werkdruk is vaak geen kwestie van te veel werk, maar van te weinig zichtbaarheid. Tijd om dat te veranderen!

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.